tiistai 8. tammikuuta 2013

Kirkas ja pehmeä iho

Haluaisin aloittaa uuden blogivuoden kirjoittamalla kosmetiikkatuotteesta josta on muutamassa kuukaudessa tullut minulle ihonhoidon päivärutiinien tukipilari: kyseessä on Neutrogenan kasvoille tarkoitettu puhdistusaine Visibly Clear Pink Grapefruit Cream Wash.


Minä rakastan vedellä pois huuhdottavia puhdistusaineita. Ihoni on T-alueella rasvoittuva ja taipuvainen tukkeumiin. En haluaisi käyttää mekaanista kuorinta-ainetta kasvoilla koska pelkään sen aiheuttavan ajan myötä katkenneita verisuonia (minulla on, osittain retinolin takia, suht. herkkä iho mitä mekaaniseen ärsytykseen tulee). Tämä putsari sopii minulle täydellisesti!


Tuhti ja erittäin riittoisa (käytin yhtä 150ml tuubia aamuin illoin n. 3kk + mieheni käytti samaa ainetta säännöllisen epäsäännöllisesti) voidemainen koostumus pesee pois kasvojen meikit ja päivän aikana kertyneen lian. Levitän pikkunokareen kostealle iholle, hieron kevyesti ja huuhtelen vedellä pois. Iho jää pehmeän tuntuiseksi eikä kiristä. Pesuaineen sisältämät hapot, mm. salisyylihappo, kuorivat ihoa kemiallisesti ja liuottavat huokosiin kertyvää talia. Joskus levitän pesuainetta kasvoille ja annan sen hetken vaikuttaa (pesen sillä aikaa hampaat yms), hiukan pidempi vaikutusaika tuntuu tehostavan kuorivaa vaikutusta. Erillistä kuorinta-ainetta en tarvitse ja iho pysyy heleänä ja kirkkaana, huokoset eivät pääse tukkeutumaan pahasti ja sen seurauksena eivät tulehdu finneiksi.
Huom! Tämä tuote ei sovellu silmämeikin poistoon! Siihen pitää mieluiten käyttää omia, juuri siihen tarkoitettuja tuotteita eikä mitään happoja sisältäviä rasvoittuvan ihon aineita!

Tuoksu on suhteellisen voimakas ja varmasti jakaa mielipiteet, itse koen sen miellyttäväksi vaikkei se muistutakaan minusta ihanaa greippihedelmää. Jotakin sitrusmaista vivahdetta siinä kuitenkin on. Minusta se tuoksuu kivalta erityisesti aamupesun yhteydessä - herättävältä ja piristävältä. Parasta tässä pesuaineessa on kuitenkin se, että se tekee juuri sen minkä lupaa - ei pahemmin kuivata, pesee ihon puhtaaksi ja pitää sen kirkkaana. Ihana kasvoputsari rasvoittuvalle iholle. Eikä hintakaan ole paha, maksaa n. 13€.

Edit. Hinnan kanssa tuli huti, oikeesti noin 9€ :D

5 kommenttia:

  1. Joo minä ostan kyllä tuota! Olen ihotyypiltäni jotakuinkin samankaltainen kuin sinä ja olen uutta putsaria vailla, jotenkin kun entiset tylsistyttää.. Kiitos postauksesta!
    T. Alma

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpa kivaa jos on ollut hyötyä tästä postauksesta. Takuuta ei tosin voi antaa, että sama tuote varmasti käy kahdelle eri ihmiselle mutta itselleni tämä on ollut oikea löytö. Nyt jo toinen peräkkäinen puteli menossa :)

      Poista
  2. Olen jättänyt tuon hyllyyn bongattuani listasta mentholin, mutta ilmeisesti sitä on niin vähän, ettei ärsytä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä itse en erityisemmin mentholista perusta, olen joskus saanut mentholia sisältävästä tuotteesta ihoreaktionkin, vaikkakin vain kihelmöintiä ja punoitusta. Mutta tämä putsari ei ärsytä :) Yksilöllisiähän nämä jutut on...

      Poista
  3. Ostin tämän joku aika sitten kehujen perusteella. Koostumus on kivan kermainen ja tuoksukin ihan kelpo, mutta mun sekaihollani tuotteen mentholi tuntuu ikävältä. En tykkää yhtään siitä viileänkiristävästä tunteesta joka pesua seuraa. Jotenkin incilistaa kaupassa lukiessani en huomannut mentholia, mutta heti ekassa pesussa totesin ettei ole mun tuote.

    VastaaPoista